co to jest Santosza i dlaczego to robimy?

Santosza to jedna z zasad jogowej dyscypliny i oznacza samozadowolenie. 

Czyli pielęgnowanie w sobie zadowolenia, radości. 

Santosza zakłada, że z zadowolenia świadomości wypływa

najwyższe, nieprzewyższalne szczęście. 

W Santoszy zależy nam na Twoim relaksie i dobrym samopoczuciu.

Praktykujemy bez ciśnienia i autoagresji.

Z pełną uważnością dla Twojego oddechu oraz zakresów w ciele. 

W asanach szukamy wygody i nieskróconego oddechu. 

Praktykujemy też zachęcając do cierpliwości dla rozwoju Twojego ciała. 

Nauczyciele Santoszy

Marta Barwicz

tradycyjna hatha yoga

antystres

Monika Maciejewska

obecnie w Portugalii w podróży życia

Kasia Broniarek

hatha intense

praktyka dla początkujących

Emilka Zalewska

vinyasa | Calligraphy Health

Arunkumar Subramanian

medytacja

Asia Kołodziejak

hatha flow

poranna joga

Alina Kaczmarek - Subramanian

Vinyasa Krama

joga dla kobiet w ciąży

Aram Jalilvand

Ashtanga Primary Series 

Elemental Flow 

Iga Kruk - Żurawska

Ashtanga dla początkujących

Mysore

dbają o Was przed zajęciami i po...

 

Kasia Lipińska

managerka Santoszy

Basia Gradowicz

frontmenka Santoszy

Jagoda Markiewicz

frontmenka Santoszy

Marta Barwicz

tradycyjna hatha joga

praktyka dla początkujących "dopiero zaczynam"

antystres

medytacja & pranayama

O Marcie

Założycielka Santoszy.

Jogę zaczęła praktykować 9 lat temu w Chinach. 

Certyfikowany nauczyciel tradycyjnej hatha jogi

(RYT 200 hr TTC). Certyfikat nauczyciela jogi uzyskała w Indiach w Himalaya Yoga Valley pod okiem swojego nauczyciela Yogacharya Lalita Kumara.

Dla Marty największą wartością są uważność i szacunek wobec własnego ciała. Zawsze podczas zajęć sugeruje "nieciśnięcie". I czyste samozadowolenie (santoshę).

Tradycyjna Hatha Joga I 

(dla rozpoczynających praktykę, albo praktykujących od niedawna)


Podczas praktyki z Martą skupisz się na swoim ciele podczas krótkiej medytacji na początku i na końcu zajęć. Poruszysz ciało podczas asan, delikatnie je wzmacniając, dostosowując każdą pozycję do Twojego ciała i samopoczucia. Marta wykorzystuje klasyczne asany wzbogacone o modyfikacje. Koniec praktyki to stan głębokiego relaksu podczas savasany oraz końcowa pranayama. Każda savasana zwieńczona jest krótkim masażem z użyciem olejków eterycznych.

Antystres


To praktyka dla osób po ciężkim tygodniu, potrzebujących nie być na 100%. Delikatnie porusza ciało, skupia się na pozycjach relaksacyjnych, odprężających ciało i umysł. Rozpoczyna i kończy się krótką medytacją oraz pranayamą.
Podczas savasany, Marta wykona krótki masaż głowy z użyciem olejków eterycznych.

Medytacja & Pranayama


Praktyka medytacyjna rozpoczynająca się pranayamą - ćwiczeniami oddechowymi. Podczas praktyki, poczujesz swoje ciało, skupisz się na oddechu. Obserwując swoje myśli, i wracając do oddechu, pozostaniesz w "tu i teraz", pozwalając odprężyć się umysłowi.

Emilka Zalewska

vinyasa yoga

calligraphy health

O Emilce:

Emilia podczas swojej przygody z jogą praktykowała wiele różnych metod, między innymi Ashtanga Vinyasę, Yin Yogę oraz Stralę, ale na dłużej zatrzymała się dopiero przy nurcie Vinyasa Krama, w którym synchronizuje się ruch z oddechem w przemyślanych i stopniowo rozbudowywanych sekwencjach. Swój pierwszy kurs nauczycielski ukończyła u Basi Tworek, a następnie z silnymi podstawami i doświadczeniem w Vinyasa Kramie kontynuowała naukę jogi pod okiem Simona Borg-Olivier’a w metodzie Yoga Synergy (200 RYT), która skupia się na płynnym ruchu wychodzącym z centrum oraz często pomijanych detalach pracy w asanach. Kolejnym krokiem było pogłębienie wiedzy o pracy z energią i jej przepływem podczas każdego ruchu, u mistrza sztuki walk oraz Qi Gong – Master Zhen Hua Yang’a (4 poziomy), który jest również wieloletnim nauczycielem Simon’a Borg-Olivier’a. W międzyczasie Emilia pogłębiała wiedzę z zakresu pracy z ciałem podczas licznych warsztatów i kursów w kraju i za granicą. Bez względu na to, czy są to asany, czy pozycje Qi Gong, Emilia traktuje ruch jako pomost do osiągnięcia równowagi w ciele i umyśle. Jej podejście skupia się na wspieraniu nie tylko systemu mięśniowo-szkieletowego, ale również układu nerwowego oraz zdrowia organów wewnętrznych, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających ze współczesnego trybu życia. Jej praktyka charakteryzuje się płynnością i łagodnością, jest kultywowaniem zadowolenia, pozytywnego podejścia do własnego ciała oraz szacunku do siebie i innych.

Vinyasa Flow

Łagodna i płynna praktyka asan, w której ruch synchronizowany jest z oddechem. Bez ciśnienia, porównywania się do innych i mierzenia od linijki. Praktyka z uważnością, lekkością, i w zgodzie z własną anatomią, w celu znalezienia wygody w ciele i naturalnego rozluźnienia. Dla każdego, kto w środku tygodnia potrzebuje zresetowania głowy i rozruszania ciała.

Calligraphy Health

Calligraphy Health jest połączeniem Qi Gong, Tai Chi oraz jogi w spójny system, którego praktyka uwalnia ciało i umysł od napięć, stresu i skumulowanych emocji. Praktyka za pomocą oddechu, ruchu i intencji ma na celu poprawę krążenia, a co za tym idzie usprawnienie pracy systemu trawiennego i hormonalnego oraz uspokojenie układu nerwowego. Jest to forma medytacji w ruchu, która rozluźnia ciało i poprawia zakres ruchu. Zajęcia są dla każdego, kto potrzebuje regeneracji, rozluźnienia i doładowania akumulatorów. Polegają na stopniowej nauce pozycji, które z każdym powtórzeniem nabierają większej głębi i pozwalają poczuć oraz kontrolować przepływ energii (Qi/Prany). Celem zajęć jest także przekazanie wiedzy, która umożliwi samodzielną praktykę w domu oraz pozwoli na wykorzystanie zasad ruchu z przepływem energii w każdej innej formie aktywności fizycznej.

 

Asia Kołodziejak

joga wzmacniająca

hatha flow

O Asi:

Swoją przygodę z jogą rozpoczęła 5 lat temu od szkoły Iyengara. Nauczyło ją to budować pozycje od podstaw, cierpliwości w dążeniu do ideałów i skupiania się na drodze, jaką pokonuje ciało i umysł, a nie na osiągnięciu pozornego celu, jakim jest szybka nauka pozycji zaawansowanych. W 2016 roku pogłębiałała swoją praktykę na Bali, a w 2017 roku ukończyła kurs jogi ogólnej i podjęła decyzję, że joga pozostanie w jej życiu jako pasja, którą będę się dzielić z innymi. Z wykształcenia jest inżynierem urbanistą, jej analityczny i spokojny umysł pomaga w pilnowaniu poprawności wykonywania asan, przy jednoczesnym dostrzeganiu ich piękna leżącego w prostocie. Joga jest dla niej sposobem na wzmocnieniem ciała i duszy i na codzienne osiąganie równowagi, bez porównywania się do innych, w zgodzie z własnymi możliwościami.

Hatha wzmacnianie


Asany wzmacniające mięśnie głębokie, również przy kręgosłupie odpowiadające za poprawną postawę ciała i umożliwiające wchodzenie do bardziej zaawansowanych pozycji- balansów czy tez pozycji odwróconych.

Praktyka zakończona relaksem.

Hatha dzień dobry


Delikatne rozciąganie po śnie na początku i końcu praktyki połączane z prostymi asanami wzmacniającymi rozbudzającymi ciało. Praktyka zakończona relaksem.
Wszystkie zajęcia i dla początkujących i zaawansowanych.

 

Kasia Broniarek

hatha intense

O Kasi:

Kilka lat temu zakochała się w jodze, a od trzech z prawdziwą wzajemnością. Efektem tej relacji był kurs nauczycielski w szkole Himalaya Yoga Velley w Goa w Indiach (RYT 200H), który nie tylko dał jej pewność, że praktyka własna to coś co będzie kontynuować przynajmniej do osiemdziesiątki :), ale też silne poczucie, że chce uczyć i daje jej to prawdziwą satysfakcję. Uważa, że nie ma lepszej, skuteczniejszej metody, która w kompleksowy sposób pozwala nam dbać o ciało, jak i dążyć do osiągnięcia wewnętrznego spokoju, a przynajmniej daje narzędzia do lepszego radzenia sobie z wyzwaniami jakie stawia przed nami, stresująca często codzienność. 

Idealistycznie wierzy, że im więcej jogi na świecie tym będziemy dla siebie po prostu lepsi.

Podczas praktyki z Kasią:

Będziemy bazować na klasycznych pozycjach z pierwszej serii Ashtanga jogi, ale też kreatywnie podchodzić do sekwencji asan, modyfikować je tak, aby były dla nas bezpieczne. Każde zajęcia rozpoczynać będziemy krótką medytacją, znajdzie się też czas na praktykę pranayamy, czyli ćwiczenia oddechowe, które pozwolą nam jeszcze skuteczniej znaleźć się tu i teraz, na macie. Zajęcia dla osób zupełnie początkujących, jak i średniozaawansowanych.

 

Monika Maciejewska 

(aktualnie w Portugalli w podróży życia)

O Monice:

Certyfikowana nauczycielka jogi (RYT 200h YTTC).

Swoją przygodę z jogą zaczęła w Australii, gdzie mieszkała i regularnie praktykowała jogę oraz śpiewanie mantr. Profesjonalną nauczycielką została podczas swojej podróży po Indiach, gdzie pod okiem Mahindera Prasad praktykowała tradycyjną hatha, ashtangę oraz vinyasa jogę. Po powrocie do Polski, bliżej zainteresowała się ajurwedą oraz holistycznym podejściem do zdrowia. Ajurweda oznacza naukę o życiu i jest to system medycyny wywodzący się ze starożytnych pism wedyjskich z Indii. Ta filozofia jest silnie związana z jogą i skupia się na odnalezieniu równowagi miedzy ciałem, duszą i umysłem. Pielęgnacja ciała poprzez odpowiednią dietę oraz ruch w asanach, dbanie o umysł oraz o duchowy aspekt życia są równie ważne w zachowaniu optymalnego zdrowia. Holistyczne podejście do zdrowia jest według Moni zaniedbywane i zbywane w obecnych czasach. Monia pracuje nie tylko prowadząc zajęcia jogi, ma szerokie zainteresowanie dietetyką i zdrowym odżywianiem, pracuje z żywiołami ich konstytucjami, które są różne dla każdego z nas. Wykonuje masaże ajurwedyjskie oraz w indywidualnej pracy z ciałem skupia uwagę na równowadze energii pięciu elementów dając wskazówki jak lepiej zrozumieć swoją własną naturę. 

Podczas praktyki z Moniką:

Monia prowadzi zajęcia z Hatha jogi, skupiając się na tradycyjnych asanach i dłuższym czasie pozostawania w nich, pracując z oddechem. Można się na nich rozciągnąć jak i zmierzyć ze swoją wytrzymałością. Zajęcia flow jogi to pozycje zaczerpnięte z hatha jogi z elementami płynnych przejść między pozycjami. Joga nidra to zajęcia medytacji, co dokładnie oznacza ‘jogiczny sen’. Monia przeprowadzi Cię przez różne stany świadomości w ciele, delikatnie przywracając spokój i równowagę w umyśle, sprowadzając z powrotem do ciała. 

 

Arun Kumar

 

Meditation

About Arun: 

Arunkumar Subramanian, Indian yogi and IT specialist, currently running TEJAS Foundation (@fundacjatejas , fundacjatejas.pl) as a chairman of the board. Arun is practicing yoga from 2006. His journey began in Sri Ramakrishna Mission, reputable old school of classical hatha yoga. In 2015 he got even deeper into the subject by extending his meditation skills – he attended few Vipassana meditation trainings (ancient meditation traditionally assigned to Buddha) and in 2017 he started following the teaching of one of the Himalayan masters – Sri M, who initiated him into kriya meditation practice. Arun is a Yoga Ambassador, who participated in Yoga Ambassador tour 2018, organized by Indian Ministry of yoga and ayurveda AYUSH. He is also karate practitioner carrying green belt. His new love is vinyasa krama yoga of Krishnamacharya, which he gladly teaches to the willing.

Meditation practise with Arun

Meditation classes are prepared for everybody, who is even slightly interested in the topic of meditation. Maybe you have heard of the benefits, but you have no idea how to bite the subject? If you are struggling where to start or you have already some experience, but you are lacking the guidance or simply you want to learn more about meditation and mindfulness technics – Tejas Foundation team will be able to help you. So...

 

Aram Jalilvand

Ashtanga Primary Series

Elemental Flow

About Aram: 

Aram started her yoga journey in 2013 while traveling the Himalayan mountains in Nepal. Since then yoga has become the golden thread of Aram’s life hence she decided to create the first and only yoga retreat centre in the magnificent nature of Iran, called ‘Yogi Tribe Holistic Centre’. She has practised several lineages of Hatha Yoga although she has originally dedicated her yoga practice to ASHTANGA VINYASA in the tradition of Sri K Pattabhi Jois. Aram is a certified Ashtanga Vinyasa yoga teacher (RYT 500hr). She is studying Psychology and passionately working on the elevation of Body-Mind awareness in the global yoga community.

During practice with Aram: 

Aram’s classes are mindful, alignment-oriented with the fixed sequence of Ashtanga Primary series. She starts her classes with meditative breathings and finishes the session with proper relaxation of Savasana. She believes an effective Ashtanga yoga practice would be gained through correct breathing, dristi formats and energy locks (bandha). Aram has always aimed to create a safe and nurturing environment for practitioners in order to find ‘EASE’ in every posture which would be the true meaning of yoga ASANA.

Alina Kaczmarek - Subramanian

Vinyasa Krama

Joga dla kobiet w ciąży

O Alinie:

Nauczycielka jogi w nurtach Vinyasa Krama i Svastha Yoga, nastawionych na zindywidualizowaną i równoważącą praktykę. Prowadzi zajęcia indywidualne i grupowe z jogi w duchu profilaktyki prozdrowotnej, dla kobiet w ciąży, jogi kręgosłupa,
jogi na relaks, technik oddechowych i medytacji. Specjalistka od rozluźnienia i medytacji w ruchu i bezruchu. Uczyła się w Indiach, Polsce i na Bali, m.in. pod okiem Sri M, doktora
Ganesha Mohana, A.G. i Indry Mohan, Barbary Tworek oraz Macieja Wieloboba. Założyła i prowadzi Fundację Tejas.

Vinyasa Krama: 

Vinyasa Krama to podejście do jogi, którego w XX wieku w Indiach nauczał Tirumalai Krishnamacharya, jogin, lekarz i filozof, mistrz B.K.S. Iyengara czy Pattabhi Joisa. Asany wykonujemy ze świadomym oddechem w przemyślanych sekwencjach. Podczas zajęć szukamy takiej praktyki, która jest dla nas przyjemna i aktywizuje układ nerwowy odpowiedzialny za dobre samopoczucie. Nie zdziw się więc, że będę Cię pytać, jak się masz i czy masz jakieś kontuzje lub bóle. Ćwiczenia są dopasowywane do potrzeb i możliwości grupy, a nawet aury na zewnątrz. Poruszamy się w zgodzie ze sobą we wszystkich zakresach i kierunkach, żeby się przyjemnie rozluźnić, rozciągnąć i wzmocnić, a po praktyce zawsze czeka Cię przyjemny relaks.

Joga dla kobiet w ciąży: 

Ciało w ciąży bardzo się zmienia, więc i praktyka jogi musi być odpowiednio dobrana. Zajęcia są specjalnie dedykowane temu okresowi w życiu kobiety. Joga w ciąży zwiększa siły witalne w organizmie, buduje świadomość oddechu, równoważy gospodarkę hormonalną oraz rozluźnia, uelastycznia i wzmacnia ciało. Za pomocą ćwiczeń przygotujemy ciało i głowę do porodu i do tego, co po nim. Podczas zajęć zadbamy też o niemniej ważne wyciszenie i relaks.

 

Iga Kruk - Żurawska

Ashtanga dla początkujących

Mysore

O Idze:

Praktykuja ashtanga jogę od 2014 roku. Na początku joga miała być dla niej przede wszystkim remedium na problemy z kręgosłupem, ale szybko stała się czymś więcej. Stawanie na macie traktuje z jednej strony jako czas tylko dla siebie, z drugiej – jako swego rodzaju trening na resztę życia. Dzięki jodze uczy się cierpliwości i spokoju, zyskuje wiarę w swoje możliwości, ale też przekonanie, że należy być dla siebie wyrozumiałym i że czasem trzeba odpuścić. Joga to dla niej przede wszystkim praca nad sobą, wykonywana na bezpiecznym terytorium maty. Odbyła trening nauczycielski pod okiem Ani Chomczyk (Yoga Shala w Białymstoku), praktykowała pod okiem Kino MacGregor, Sharmili Desai, Very Simões i Krystiana Mesjasza. Więcej o niej znajdziecie na stronie: www.justbreathe.pl

Ashtanga dla początkujących: 

Klasyczna praktyka prowadzonej I serii Ashtangii.

Krok po kroku, dla początkujących.

Mysore:

To tradycyjna forma nauczania ashtanga jogi – na sali, mata przy macie, spotykają się początkujący i zaawansowani. Każdy wykonuje swoją praktykę
we własnym tempie, z szacunkiem dla swojego ciała i uważnością. Obecny na sali nauczyciel uczy sekwencji, daje wskazówki i korekty. Polecane dla osób, które znają (mniej więcej) I serię Ashtangii lub były przynajmniej 3 razy na zajęciach Ashtanga dla początkujących z Igą. 

 

Kasia Lipińska

Menedżerka Santoszy

O Kasi:

Kasia od samego początku wspiera Santoszę na frontdesku. W nowej przestrzeni Santoszy została ukrytą szefową, czyli menedżerką Santoszy. Gdy nie sprawuje pieczy nad Santoszową przestrzenią, studiuje kulturoznawstwo w ramach Indywidualnych Studiów Międzydziedzinowych. Tam zajmuje się analizą kultury współczesnej oraz zagadnieniami związanymi z rytuałami i widowiskami. W wolnym czasie, odpoczywając od codziennych obowiązków, zajmuje miejsce na widowni teatru postdramatycznego lub na czerwonych kinowych fotelach. Niekiedy pojawia się również po drugiej stronie barykady, stawiając śmiałe kroki na scenie.

 

Basia Gradowicz

Frontmenka Santoszy

O Basi: 

Studiuje socjologię i antropologię na specjalizacji socjourbanistyka i w przyszłości chciałaby mieć wpływ na to, jak rozwija się nowoczesne miasto. Przez kilka lat pracowała jako baristka w Prochowni Żoliborz, więc zna się na kawach i ich różnych metodach parzenia (moja ulubiona to aeropress). Kocha podróżować, rok 2019 spędziła w Norwegii, natomiast ostatnie cztery miesiące w Kolumbii, ale miejsce do którego na pewno chce wrócić to Wietnam.

 

Jagoda Markiewicz

Frontmenka Santoszy

O Jagodzie: 

Jest pozytywną i otwartą na ludzi 19-latką, właśnie rozpoczyna studia na kierunku psychologii na SWPS.

Uwielbia aktywny i zdrowy tryb życia. Przez dziesięć lat była tancerka w zespole hip-hopowym. Od dwóch lat nie jada mięsa bo za bardzo kocha zwięrzęta :).