co to jest Santosza i dlaczego to robimy?

Santosza to jedna z zasad jogowej dyscypliny i oznacza samozadowolenie. 

Czyli pielęgnowanie w sobie zadowolenia, radości. 

Santosza zakłada, że z zadowolenia świadomości wypływa

najwyższe, nieprzewyższalne szczęście. 

W Santoszy zależy nam na Twoim relaksie i dobrym samopoczuciu.

Praktykujemy bez ciśnienia i autoagresji.

Z pełną uważnością dla Twojego oddechu oraz zakresów w ciele. 

W asanach szukamy wygody i nieskróconego oddechu. 

Praktykujemy też zachęcając do cierpliwości dla rozwoju Twojego ciała. 

Nauczyciele Santoszy

Marta Barwicz

Monika Maciejewska

Kasia Broniarek

Emilka Zalewska

tradycyjna hatha yoga

yoga flow

hatha intense

vinyasa | Calligraphy Health

Asia Kołodziejak

Arun Kumar

Aram Jalilvand

wzmacniająca joga | hatha flow

medytacja

Ashtanga

Marta Barwicz

tradycyjna hatha joga

 

O Marcie

Założycielka Santoszy.

Jogę zaczęła praktykować 8 lat temu w Chinach. 

Certyfikowany nauczyciel tradycyjnej hatha jogi

(RYT 200 hr TTC). Certyfikat nauczyciela jogi uzyskała w Indiach w Himalaya Yoga Valley pod okiem swojego nauczyciela Yogacharya Lalita Kumara.

Dla Marty największą wartością są uważność i szacunek wobec własnego ciała. Zawsze podczas zajęć sugeruje "nieciśnięcie". I czyste samozadowolenie (santoshę).

Tradycyjna Hatha Joga I 

(dla rozpoczynających praktykę, albo praktykujących od niedawna)


Podczas praktyki z Martą skupisz się na swoim ciele podczas krótkiej medytacji na początku i na końcu zajęć. Poruszysz ciało podczas asan, delikatnie je wzmacniając, dostosowując każdą pozycję do Twojego ciała i samopoczucia. Marta wykorzystuje klasyczne asany wzbogacone o modyfikacje. Koniec praktyki to stan głębokiego relaksu podczas savasany oraz końcowa pranayama. Każda savasana zwieńczona jest krótkim masażem z użyciem olejków eterycznych.

Tradycyjna Hatha Joga II 

(dla praktykujących od conajmniej 3 miesięcy)


Podczas praktyki z Martą skupisz się na swoim ciele podczas krótkiej medytacji na początku i na końcu zajęć. Poruszysz ciało podczas asan, delikatnie je wzmacniając, dostosowując każdą pozycję do Twojego ciała i samopoczucia. Marta wykorzystuje klasyczne asany wzbogacone o modyfikacje. Koniec praktyki to stan głębokiego relaksu podczas savasany oraz końcowa pranayama. Każda savasana zwieńczona jest krótkim masażem z użyciem olejków eterycznych.

Hatha Relaks


To praktyka dla osób po ciężkim tygodniu, potrzebujących nie być na 100%. Delikatnie porusza ciało, skupia się na pozycjach relaksacyjnych, odprężających ciało i umysł. Rozpoczyna i kończy się krótką medytacją oraz pranayamą.
Podczas savasany, Marta wykona krótki masaż głowy z użyciem olejków eterycznych.

Medytacja & Pranayama


Półgodzinna praktyka medytacyjna rozpoczynająca się pranayamą - ćwiczeniami oddechowymi. Podczas praktyki, poczujesz swoje ciało, skupisz się na oddechu. Obserwując swoje myśli, i wracając do oddechu, pozostaniesz w "tu i teraz", pozwalając odprężyć się umysłowi.

Emilka Zalewska

vinyasa yoga

calligraphy health

O Emilce:

Emilia podczas swojej przygody z jogą praktykowała wiele różnych metod, między innymi Ashtanga Vinyasę, Yin Yogę oraz Stralę, ale na dłużej zatrzymała się dopiero przy nurcie Vinyasa Krama, w którym synchronizuje się ruch z oddechem w przemyślanych i stopniowo rozbudowywanych sekwencjach. Swój pierwszy kurs nauczycielski ukończyła u Basi Tworek, a następnie z silnymi podstawami i doświadczeniem w Vinyasa Kramie kontynuowała naukę jogi pod okiem Simona Borg-Olivier’a w metodzie Yoga Synergy (200 RYT), która skupia się na płynnym ruchu wychodzącym z centrum oraz często pomijanych detalach pracy w asanach. Kolejnym krokiem było pogłębienie wiedzy o pracy z energią i jej przepływem podczas każdego ruchu, u mistrza sztuki walk oraz Qi Gong – Master Zhen Hua Yang’a (4 poziomy), który jest również wieloletnim nauczycielem Simon’a Borg-Olivier’a. W międzyczasie Emilia pogłębiała wiedzę z zakresu pracy z ciałem podczas licznych warsztatów i kursów w kraju i za granicą. Bez względu na to, czy są to asany, czy pozycje Qi Gong, Emilia traktuje ruch jako pomost do osiągnięcia równowagi w ciele i umyśle. Jej podejście skupia się na wspieraniu nie tylko systemu mięśniowo-szkieletowego, ale również układu nerwowego oraz zdrowia organów wewnętrznych, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających ze współczesnego trybu życia. Jej praktyka charakteryzuje się płynnością i łagodnością, jest kultywowaniem zadowolenia, pozytywnego podejścia do własnego ciała oraz szacunku do siebie i innych.

Vinyasa Flow

Łagodna i płynna praktyka asan, w której ruch synchronizowany jest z oddechem. Bez ciśnienia, porównywania się do innych i mierzenia od linijki. Praktyka z uważnością, lekkością, i w zgodzie z własną anatomią, w celu znalezienia wygody w ciele i naturalnego rozluźnienia. Dla każdego, kto w środku tygodnia potrzebuje zresetowania głowy i rozruszania ciała.

Calligraphy Health

Calligraphy Health jest połączeniem Qi Gong, Tai Chi oraz jogi w spójny system, którego praktyka uwalnia ciało i umysł od napięć, stresu i skumulowanych emocji. Praktyka za pomocą oddechu, ruchu i intencji ma na celu poprawę krążenia, a co za tym idzie usprawnienie pracy systemu trawiennego i hormonalnego oraz uspokojenie układu nerwowego. Jest to forma medytacji w ruchu, która rozluźnia ciało i poprawia zakres ruchu. Zajęcia są dla każdego, kto potrzebuje regeneracji, rozluźnienia i doładowania akumulatorów. Polegają na stopniowej nauce pozycji, które z każdym powtórzeniem nabierają większej głębi i pozwalają poczuć oraz kontrolować przepływ energii (Qi/Prany). Celem zajęć jest także przekazanie wiedzy, która umożliwi samodzielną praktykę w domu oraz pozwoli na wykorzystanie zasad ruchu z przepływem energii w każdej innej formie aktywności fizycznej.

 

Asia Kołodziejak

joga wzmacniająca

hatha flow

O Asi:

Swoją przygodę z jogą rozpoczęła 5 lat temu od szkoły Iyengara. Nauczyło ją to budować pozycje od podstaw, cierpliwości w dążeniu do ideałów i skupiania się na drodze, jaką pokonuje ciało i umysł, a nie na osiągnięciu pozornego celu, jakim jest szybka nauka pozycji zaawansowanych. W 2016 roku pogłębiałała swoją praktykę na Bali, a w 2017 roku ukończyła kurs jogi ogólnej i podjęła decyzję, że joga pozostanie w jej życiu jako pasja, którą będę się dzielić z innymi. Z wykształcenia jest inżynierem urbanistą, jej analityczny i spokojny umysł pomaga w pilnowaniu poprawności wykonywania asan, przy jednoczesnym dostrzeganiu ich piękna leżącego w prostocie. Joga jest dla niej sposobem na wzmocnieniem ciała i duszy i na codzienne osiąganie równowagi, bez porównywania się do innych, w zgodzie z własnymi możliwościami.

Hatha wzmacnianie


Asany wzmacniające mięśnie głębokie, również przy kręgosłupie odpowiadające za poprawną postawę ciała i umożliwiające wchodzenie do bardziej zaawansowanych pozycji- balansów czy tez pozycji odwróconych.

Praktyka zakończona relaksem.

Hatha dzień dobry


Delikatne rozciąganie po śnie na początku i końcu praktyki połączane z prostymi asanami wzmacniającymi rozbudzającymi ciało. Praktyka zakończona relaksem.
Wszystkie zajęcia i dla początkujących i zaawansowanych.

 

Kasia Broniarek

hatha intense

traditional hatha yoga in English

O Kasi:

Kilka lat temu zakochała się w jodze, a od trzech z prawdziwą wzajemnością. Efektem tej relacji był kurs nauczycielski w szkole Himalaya Yoga Velley w Goa w Indiach (RYT 200H), który nie tylko dał jej pewność, że praktyka własna to coś co będzie kontynuować przynajmniej do osiemdziesiątki :), ale też silne poczucie, że chce uczyć i daje jej to prawdziwą satysfakcję. Uważa, że nie ma lepszej, skuteczniejszej metody, która w kompleksowy sposób pozwala nam dbać o ciało, jak i dążyć do osiągnięcia wewnętrznego spokoju, a przynajmniej daje narzędzia do lepszego radzenia sobie z wyzwaniami jakie stawia przed nami, stresująca często codzienność. 

Idealistycznie wierzy, że im więcej jogi na świecie tym będziemy dla siebie po prostu lepsi.

Podczas praktyki z Kasią:

Będziemy bazować na klasycznych pozycjach z pierwszej serii Ashtanga jogi, ale też kreatywnie podchodzić do sekwencji asan, modyfikować je tak, aby były dla nas bezpieczne. Każde zajęcia rozpoczynać będziemy krótką medytacją, znajdzie się też czas na praktykę pranayamy, czyli ćwiczenia oddechowe, które pozwolą nam jeszcze skuteczniej znaleźć się tu i teraz, na macie. Zajęcia dla osób zupełnie początkujących, jak i średniozaawansowanych.

 

Monika Maciejewska 

yoga flow

O Monice:

Certyfikowana nauczycielka jogi (RYT 200h YTTC).

Swoją przygodę z jogą zaczęła w Australii, gdzie mieszkała i regularnie praktykowała jogę oraz śpiewanie mantr. Profesjonalną nauczycielką została podczas swojej podróży po Indiach, gdzie pod okiem Mahindera Prasad praktykowała tradycyjną hatha, ashtangę oraz vinyasa jogę. Po powrocie do Polski, bliżej zainteresowała się ajurwedą oraz holistycznym podejściem do zdrowia. Ajurweda oznacza naukę o życiu i jest to system medycyny wywodzący się ze starożytnych pism wedyjskich z Indii. Ta filozofia jest silnie związana z jogą i skupia się na odnalezieniu równowagi miedzy ciałem, duszą i umysłem. Pielęgnacja ciała poprzez odpowiednią dietę oraz ruch w asanach, dbanie o umysł oraz o duchowy aspekt życia są równie ważne w zachowaniu optymalnego zdrowia. Holistyczne podejście do zdrowia jest według Moni zaniedbywane i zbywane w obecnych czasach. Monia pracuje nie tylko prowadząc zajęcia jogi, ma szerokie zainteresowanie dietetyką i zdrowym odżywianiem, pracuje z żywiołami ich konstytucjami, które są różne dla każdego z nas. Wykonuje masaże ajurwedyjskie oraz w indywidualnej pracy z ciałem skupia uwagę na równowadze energii pięciu elementów dając wskazówki jak lepiej zrozumieć swoją własną naturę. 

Podczas praktyki z Moniką:

Monia prowadzi zajęcia z Hatha jogi, skupiając się na tradycyjnych asanach i dłuższym czasie pozostawania w nich, pracując z oddechem. Można się na nich rozciągnąć jak i zmierzyć ze swoją wytrzymałością. Zajęcia flow jogi to pozycje zaczerpnięte z hatha jogi z elementami płynnych przejść między pozycjami. Joga nidra to zajęcia medytacji, co dokładnie oznacza ‘jogiczny sen’. Monia przeprowadzi Cię przez różne stany świadomości w ciele, delikatnie przywracając spokój i równowagę w umyśle, sprowadzając z powrotem do ciała. 

 

Arun Kumar

Meditation

About Arun: 

Arunkumar Subramanian, Indian yogi and IT specialist, currently running TEJAS Foundation (@fundacjatejas , fundacjatejas.pl) as a chairman of the board. Arun is practicing yoga from 2006. His journey began in Sri Ramakrishna Mission, reputable old school of classical hatha yoga. In 2015 he got even deeper into the subject by extending his meditation skills – he attended few Vipassana meditation trainings (ancient meditation traditionally assigned to Buddha) and in 2017 he started following the teaching of one of the Himalayan masters – Sri M, who initiated him into kriya meditation practice. Arun is a Yoga Ambassador, who participated in Yoga Ambassador tour 2018, organized by Indian Ministry of yoga and ayurveda AYUSH. He is also karate practitioner carrying green belt. His new love is vinyasa krama yoga of Krishnamacharya, which he gladly teaches to the willing.

Meditation practise with Arun

Meditation classes are prepared for everybody, who is even slightly interested in the topic of meditation. Maybe you have heard of the benefits, but you have no idea how to bite the subject? If you are struggling where to start or you have already some experience, but you are lacking the guidance or simply you want to learn more about meditation and mindfulness technics – Tejas Foundation team will be able to help you. So...

 

Aram Jalilvand

Ashtanga Primary Series

About Aram: 

Aram started her yoga journey in 2013 while traveling the Himalayan mountains in Nepal. Since then yoga has become the golden thread of Aram’s life hence she decided to create the first and only yoga retreat centre in the magnificent nature of Iran, called ‘Yogi Tribe Holistic Centre’. She has practised several lineages of Hatha Yoga although she has originally dedicated her yoga practice to ASHTANGA VINYASA in the tradition of Sri K Pattabhi Jois. Aram is a certified Ashtanga Vinyasa yoga teacher (RYT 500hr). She is studying Psychology and passionately working on the elevation of Body-Mind awareness in the global yoga community.

During practice with Aram: 

Aram’s classes are mindful, alignment-oriented with the fixed sequence of Ashtanga Primary series. She starts her classes with meditative breathings and finishes the session with proper relaxation of Savasana. She believes an effective Ashtanga yoga practice would be gained through correct breathing, dristi formats and energy locks (bandha). Aram has always aimed to create a safe and nurturing environment for practitioners in order to find ‘EASE’ in every posture which would be the true meaning of yoga ASANA.